مشتری مداری و ارائه خدمات درست و به موقع در راس کار مدرن کده میباشد و تمامی مشتریان نه تنها مشتری مدرن کده بلکه مشتری تمام فروشندگان میباشند پس جلب رضایت مشتری در راس و اولویت کار قرار دارد.
به همین منظور قوانینی در مدرن کده برای تمامی فروشندگان وضع شده است تا از هر گونه سواستفاده احتمالی از سوی برخی فروشندگان متخلف جلوگیری گردد از این رو تمامی فروشندگانی که قصد فروش از طریق وبسایت مدرن کده را دارند باید تمامی قوانین را با دقت بخوانند و تابع قوانین وبسایت باشند.
قوانین و مقررات فروش
۱. سیاست قیمت گذاری
قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمتگذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالا خودداری کنید.
کالاهایی که قیمت مصرفکننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمتهای مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمتگذاری شوند.
از قرار دادن قیمتهای غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب میشود، خودداری کنید.
دقت داشته باشید
۲. فروش کالای غیر اصل
درصورتی که کالای غیر اصلی برای فروش دارید حتما باید در توضیحات محصول ذکر کنید ( در پنل فروش تیک محصول غیر اصل را بزنید) تا مشتری اطلاعات دقیقی از محصول دریافتی خود داشته باشد.
اگر محصولی از نظر جعبه، بستهبندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکتهای وارد کنندهی قانونی) که کالاهای اصل را بهفروش میرسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته میشود.
همچنین در مدرن کده اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونهی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در مدرن کده وجود ندارد.
((توصیه میشود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و مدرن کده از فروش کالاهای بیکیفیت خودداری کنند.))
جریمه : کمیسیون فروش * ۲ و از موجودی حساب فروشنده کسر میگردد.
۳. فروش کالا های قاچاق، انواع کالای ممنوعه و غیر بهداشتی مضر
فروش کالاهای قاچاق، ممنوعه و غیربهداشتی که برای سلامت مصرف کننده مضر هستند ممنوع است.
برای مشاهده لیست کالاهای ممنوعه حتما مقاله کالا هایی که نمیتوان در مدرن کده فروخت را مطالعه کنید. این لیست ممکن است تغییر کند و اقلامی به آن کم یا اضافه شود پس حتما به اطلاعیه های مربوط به اقلام ممنوعه که در صفحات اجتماعی ما منتشر می شود توجه فرمایید و این لیست را مجدد چک کنید.
۴. لغو سفارش مشتری
هرگونه لغو سفارش مشتری به دلایلی مثل قیمت اشتباه، عدم موجودی و … جدا خودداری کنید. درصورت موجود بودن محصول در سایت و سفارش مشتری از آن کالا، فروشنده ملزم به ارسال کالا است، بنابراین فروشنده باید میزان موجودی محصولات خود را در پنل بهروز نگه داشته و در صورت نداشتن موجودی، کالا را غیر فعال کند.
لغو سفارش مشتری توسط فروشنده به دلایل زیر:
- عدم موجودی کالا در انبار فروشنده
- فروش کالاهای ممنوعه
- تاخیر در تامین و ارسال کالا از سمت فروشنده
- اشتباه در قیمتگذاری
جریمه : کسر کامل کمیسیون سفارش لغو شده از حساب فروشنده.
۵. ارسال به موقع کالا برای مشتری
فروشندگان موظف هستند کالاهای سفارش داده شده را به موقع و راس زمان مقرر (از تاریخ مقرر در پنل برای تحویل به انبار مدرن کده) به دست مشتریان برسانند.
برای جلوگیری از تاخیر در ارسال کالا، داشتن موجودی کالا الزامی است، بنابراین از موجود کردن کالای بدون موجودی در سایت مدرن کده جدا خودداری کنید.
اگر فروشنده ناچار به تهیهی کالا همزمان با دریافت سفارش است، مدت زمان ارسال کالا به مشتری در سایت باید با محاسبهی زمان تهیهی کالا توسط فروشنده درج شود.
همچنین فروشنده موظف است که میزان موجودی کالا در پنل فروشندگان را بهروز و مطابق با واقعیت درج کند.
برخی فروشندگان میتوانند محصولات و کالا های خود را به طور مستقیم برای مشتری ارسال کنند و از ارسال به انبار مدرن کده خودداری کنند (این مورد توسط مدرن کده هماهنگ میگردد)
۶. مغایرت محموله ارسالی به انبار
ارسال کالا یا محمولهای که به دلیل هر نوع مغایرت (بدون لیبل یا برچسب صحیح، رنگ، بستهبندی، محتوا و مشخصات فنی و …) زمان تحویل محموله در بخش ورود کالا مغایرت برایشان ثبت شده باشد.
جریمه: جریمه مغایرت در ورود کالا برای هر کالای دارای مغایرت ۲۵۰۰ تومان است و کالاهایی که در محموله قرار دارد و کالای آن ارسال نشده شامل جریمه نمیشود.
۷. کالا های مرجوعی
در صورتی که کالا به هر یک از دلایل زیر مرجوع شود یا پس داده شود فروشنده مستلزم دریافت کالای خود و بازگشت وجه میباشد.
- مشکلات فنی / معیوب بودن کالا
- گوشی قفل شده / غیر قابل رجیستری
- مغایرت محتوا
- مغایرت لیبل
- مغایرت رنگ
- کسری اقلام همراه کالا
- کالای استفاده شده
- کالای غیر اصل (تقلبی)
- عدم اعمال تخفیف
- قیمت فروش از قیمت مصرف کننده چاپ شده روی کالا بالاتر است
- آسیب فیزیکی کالا با بستهبندی سالم
- اتمام مدت گارانتی / اشکال در مدت گارانتی
- ایراد یا اشکال در کارت گارانتی / کارت گارانتی نامعتبر
- عدم وجود کارت گارانتی (در صورت نیاز به موجودی)
عدم وجود فاکتور (در صورت نیاز )
همچنین مورد ذکر است طبق قوانین وزارت صنعت و معدن مشتری
۸. باز پس گیری کالا ی مرجوعی از مدرن کده
فروشندگان موظف هستند در مورد باز پسگیری و تعیین تکلیف کالاهای مرجوع شده به دلایل زیر، اقدامات لازم نسبت به تحویل کالا از انبار مدرن کده را انجام دهند:
- کالاهای بدون لیبل صحیح
- کالاهایی که فروشنده تقاضای استرداد آن از انبار را نموده است
- کالاهای عودت شده از سوی مشتریان به دلایل ذکر شده در مورد شماره ۷
- کالاهای مرجوع شده به علت مغایرت در ورود کالا
- کالاهایی که در زمان همکاری، فروش آنها ممنوع و غیر قانونی شده است
فروشنده موظف است در اسرع وقت نسبت به باز پسگیری کالاها از انبار اقدام نماید.
در صورتیکه حداکثر تا ۴۵ روز پس از اعلام، فروشنده جهت دریافت و استرداد کالاهای مذکور اقدام ننماید، مدرن کده مسئولیتی جهت نگهداری این نوع کالاها نخواهد داشت.
- جریمه: جریمهی تاخیر در بازپس گیری و تعیین تکلیف کالاهای ذکر شده در بالا، به ازای هر روز تاخیر مبلغ ۴۰۰۰ تومان برای هر کالا است..۹. ارزیابی فروشندگان تمامی فروشنده ها طبق سه الگو مورد سنجش قرار خواهند گرفت و برای همکاری یا عدم همکاری آنها تصمیم گرفته میشود.– تعداد مرجوعی
– میزان لغو سفارش
– تاخیر در ارسال
۱۰. نشان فروشندگان موفق و برگزیده
به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای مدرن کده از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهده آن میتوانند با اطمینان از فروشنده خرید کنند.
تسویه حساب با فروشنده
۲۴ ساعت پس از تحویل کالا به مشتری به معنای تایید سلامت کالا از نظر فیزیکی بوده است، پس از تایید سلامت کالا توسط مشتری مبلغ درخواستی شما واریز میگردد.